Saturday, May 8, 2010

4. nädal 26.04.-09.05.10

Viidete haldamise vahendid
http://lemill.net/content/webpages/viidete-haldamise-vahendid


On hea, et viidete haldamisel pakutakse nii veebipõhiseid kui ka arvutisse paigaldatavaid tarkvarasid. Minul, kes ma teadustööd ei tee ja kasutan erinevaid arvuteid olenevalt oma asukohast parasjagu, oleksid siis eelistatavamad veebipõhised lahendused. Teadlasel, kes liigub ringi oma isikliku sülearvutiga, on ilmselt palju mugavam kasutada arvutis töötavat programmi.

Ülesanded:
  1. Paigalda enda arvutile 1 viidete haldamise programm ning tutvu selle võimalustega.
  2. Registreeru 1 veebipõhise viidete haldamise keskkonna kasutajaks ning tutvu nende võimalustega.
  3. Kirjuta ajaveebi sissekanne, milles kirjeldad enda kogemusi katsetatud vahenditega ning tood välja enda eelistused.
Tahan siseneda Mendeley veebikeskkonda https://www.mendeley.com , aga see saadanas tahab minu desktoppi ümber kujundada. Ma vihkan sellisied pealesundusi! No õnneks sain sellest mööda ja saab ka ilma selleta keskkonda kasutada. Lisa ajakulu on aga installika leidmine ja kustutamine pc-st.
http://www.mendeley.com/profiles/kristiina-baumeister
Keskkonda on loogiline kasutada. Kergesti leiab üles huvitava valdkonna artiklid ja seotud inimesed. Positiivne on, et saab teha suletud profiili. Või siis avaliku profiili ja suletud kollektsiooni.
Peab olema ka kuskil võimalus lisada pdf-i, aga ma ei leia seda pärast pikka otsimist... ? Kuna veebikeskkond peaks olema intuistiivne kasutada, siis ma ei hakka ka lugema kasutusjuhendeid ja KKK-sid jne ja jääbki pooleli.
Niikaua on see minu jaoks nagu Deliciouse ja Facebooki segu.
Tutvustustest saan aru, et see keskkond pakub teadlasele palju erinevaid võimalusi. Usun, et kui seda süsteemikindlalt kasutada, on sellest ka palju kasu. Selle kasutajate arv kasvab ka valgusekiirusel. :-)
Artikkel HEI-st.
Mendeley projekti maksumus on 13,5 milj kr, siis see peab ju hea asi olema? ;-)

1 comment:

  1. Mendeley on tõepoolest hea asi, minu kindel lemmik! See "desktop software" ei kujunda tegelikult Sinu desktoppi ümber, lihtsalt pakub võimaluse installeerida oma arvutisse Mendeley klient-tarkvara, mille abil saab Mendeleyga tööd kiiremini ja mugavamalt teha ka siis kui arvutil hetkel Internetiühendus puudub (nt bussis sõites). Ka pdf-ide lisamine toimub minu arust peamiselt selle desktop-kliendi kaudu - seetõttu Sa seda veebikeskkonnast ei leidnudki.

    ReplyDelete